سرخط خبرها

فرصت آبشار خاطره‌های پیشکسوتان والیبال در سالن مهران مشهد

  • کد خبر: ۹۴۳۸۵
  • ۱۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۴
فرصت آبشار خاطره‌های پیشکسوتان والیبال در سالن مهران مشهد
لیگ جذاب والیبال پیشکسوتان استان خراسان‌رضوی به ایستگاه نیمه‌نهایی رسیده است.

نوید زنده‌روحیان | شهرآرانیوز؛ آن روز‌هایی که هنوز چوب‌های سقف سالن مهران به صدا درنیامده بود، مشهد والیبالیست‌هایی را به خود می‌دید که با اسپک پشت یک‌سومشان، آن‌چنان تماشاگران را به وجد می‌آوردند که از تشویق‌هایشان دیوار‌های مهران به لرزه در‌می‌آمد.

آن‌روز‌ها که زیر‌و‌روی والیبال همین اسپک، دفاع‌ها و کری‌خوانی‌های زیر تور بود و اگر کسی با کفش تایگر آن‌قدر می‌پرید که شماره پیراهنش از لبه تور بالاتر می‌رفت، می‌دانست به‌جز همین هورای تماشاگر، دیگر خبری از پاداش و پول میلیاردی و... نیست.

حالا این‌روز‌ها اگرچه کمر مهران پیر خم شده و طاقت اسپک‌های آن روز‌های ملی‌پوشان خراسانی مثل آخشین و تابش‌نژاد، فخار و قوچان‌نژاد را ندارد، اما والیبالیست‌های آن دوره انگار هنوز آن‌قدر سرزنده و شاداب هستند که اسپک‌های پرقدرتشان به کف‌پوش قدیمی سالن می‌چسبد. مسابقات والیبال پیشکسوتان مشهد به یاد زنده‌یاد محمدعلی رستمی، پدر والیبال خراسان، از آذرماه امسال آغاز شده و امروز با دیدار‌های ضربدری در دور نیمه‌نهایی به اوج هیجان خود رسیده است.

این رقابت‌ها که به‌همت معاونت تربیت‌بدنی و ورزش همگانی شهرداری مشهد و همکاری هیئت والیبال خراسان‌رضوی برگزار می‌شود، فرصتی مناسب برای تجدید دیدار بزرگان والیبال مشهد از سال‌های دور بوده که با شرکت ۱۲ تیم در ۲ گروه شش‌تیمی برگزار شده است و با استقبال خوب پیشکسوتان والیبال، تبدیل به دورهمی ویژه‌ای شده تا تجدید دیدار بیشتر بازیکنان سال‌های دور خراسان هم باشد. بازیکنانی همچون قاضی آذری، فعال، امیدوارنژاد، رحمانی، صدر، عرفانیان، کاظمی، سلیمان‌نژاد، آزاد، جوانبخت، ذوقی، حسینی‌فر، چرخکار، چراغچی، دستمالچیان، تابعی، ثانیان، علوی و بسیاری دیگر از آنانی که سال‌ها برای تیم‌های خراسان نمایندگان شایسته‌ای بودند و نامشان پشت حریفان را به لرزه می‌انداخت و حالا هم وقتی کتانی‌های آویخته را دوباره می‌پوشند، در مهران دوباره گرد‌و‌خاک به پا می‌شود.

حالا پس از گذشت ۵ هفته رقابت جدی بین تیم‌ها، پیشکسوتان استان، زنده‌یاد فرجامی، زنده‌یاد رستمی و پیشکسوتان دانشگاه، ۴ تیم برتر این رقابت‌ها هستند که به مرحله نیمه‌نهایی راه پیدا کردند و عصر امروز برای تعیین فینالیست‌ها با هم مسابقه می‌دهند.

در دیدار اول تیم پیشکسوتان استان با ترکیب فعال و حسینی‌فر قُطر آتشین و زهردار این تیم یکی در دفاع و سرعت و دیگری در پاس و قمری و رحمانی زوج قدرتی آن‌ها به میدان می‌روند که با ۳ برد و یک باخت با شرایطی خوب پا به این دیدار می‌گذارند و در مقابل پیشکسوتان دانشگاه صف‌آرایی می‌کند که با ترکیبی از حمید جوانبخت، فرخی، فتح‌آبادی، رستمی و چراغچی شگفتی‌ساز این مسابقات بوده و با ۴ برد و یک باخت نزدیک، دوم گروه خود شده و پا به این مسابقه گذاشته است.

در دومین مسابقه روز یکشنبه تیم زنده‌یاد رستمی، با ترکیبی نا‌مدار پا به این مسابقه می‌گذارد. حمید صدر، اکبر تابش‌نژاد، حمید امیدوارنژاد و حسین آزاد که هرکدام برای یک تیم در دوره خود کافی بودند و حالا همگی دورهم در یک تیم جمع شده‌اند و دودرروی تیم زنده‌یاد فرجامی قرار می‌گیرند که با زوج کامی و عرفانیان برای هر تیمی خطرناک هستند و خاطرات بازی‌های تماشایی آنان در مهران و حتی در تیم ملی هنوز از یاد والیبال‌دوستان آن زمان نرفته است.

‌رنگ‌و‌بوی این مسابقات از جنس رقابت و کری‌خوانی‌های ورزشی است، اما اصل حضور همه پیشکسوتان مشهد کنار یکدیگر تنها برای تجدید دیدار و یاد ایام گذشته بوده و همین مسابقات بهانه‌ای برای یاد پیشکسوتان و بزرگان والیبال استان که حالا از بین والیبال‌دوستان رفته‌اند، شده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->